hur roligt som helst!

Jag har provat att spela ett antal gånger i simulatorn och tycker att det är hur roligt som helst. Att man kan få ett spel att kännas så verkligt!

När du registrerar dig som ny golfare i simulatorn, välj till en början en tee som passar just din slaglängd. Tänk på att det är mestadels mästerskapsbanor, vilket innebär att en del banor är långa, utmanande, men roliga.

Tänk dig banor som Augusta National, Pebble Beach, Royal Portrush mm.
Min rekommendation när du kommer till simulatorn för första gången är att gå in på övningsområde och range för att komma igång med slagen.

I simulatorn kan du slå alla slag från tee till hål, dvs även putta. Jag har valt att ta bort puttningen när jag spelar för jag tycker det kan ta onödigt mycket tid.

Det går att välja på slagspel, poängbogey, skins och matchspel. Eftersom jag har 0,0 i handicap har jag valt slagspel utan hcp. Men min rekommendation om du har lite högre handicap är att spela poängbogey eller slag med handicap eller varför inte utmana varandra i matchspel eller bästboll.

Jag tycker att simulatorn ger mig mycket feedback när jag antingen tränar på range eller spelar på bana eftersom jag hela tiden får information om mitt svingspår in till bollen och vilken vinkel klubbladet kommer med till bollen. Jag känner efter bara ett par gånger i simulatorn att jag har blivit en bättre golfare. Här fokuserar jag mer på vart bollen ska hamna och inte allt för mycket på hur långt jag ska slå!

Ha nu en riktigt trevlig vistelse och säsong i simulatorn
Vi ses/ Magnus Carlsson (tränare)

• All betalning sker via swish.
  • Bokare är betalningsansvarig för hela bokningen.
  • Ansvarig bokare behöver ha ett golf-id.
  • Övriga spelare kan identifieras med bara namn om de saknar golf-id.

VÄLKOMMEN MED DIN BOKNING

se avgifter och boka!