Årsfakturering via Min Golf

Årsfaktureringen är nu gjord.
Avgifterna för den medlemskategori du är registrerad har lagts upp i Min Golf
Undantag de som har autogiro. Där läggs inga avgifter upp utan betalningsperiod förnyas fr o m 28 februari.

Eventuella förändringar i medlemskap ska meddelas kansliet senast 16 december.
Mail till kansli@mjolbygk.se

Förfallodatum  för avgifter i Min Golf är 28 Februari 2022

Våra olika medlemskategorier och avgifter hittar du här:
Medlemsavgifter | Mjölby Golfklubb (mjolbygk.se)

Önskar man familjefaktura meddelas det till kansliet. Familjefakturering gäller ett år i taget.
En familj ska bestå av minst två seniorer och en junior upp till 21 år med samma boendeadress.

Studerandemedlemskap gäller ett år i taget. Studieintyg ska lämnas in till kansliet. Meddela om du är studerande 22-29 år.

Vad som gäller vid ev sjukdom som påverkar medlemskapet läs här:
Medlemsavgift vid sjukdom | Mjölby Golfklubb (mjolbygk.se)

Autogiro – betalning delas upp på tolv månader med första dragning 28 februari och sista 31 januari nästkommande år.
Samtliga tolv dragningar ska genomföras för att medlemsavgiften ska anses vara betald.
Ett betalningsalternativ – inte ett månadsmedlemskap.
Maila kansliet om du önskar påbörja autogiromedlemskap.

Junior är man t o m det år man fyller 21.
Alla som under året fyller 22 går över till att bli seniorer.

F r om 27 år väljer man om man önskar äga spelrätt eller om man vill betala förhöjd avgift istället.
(0-26 år inget krav på spelrätt)
Vi hänvisar köp och sälj av spelrätter till vår annonsplats.
Önskar köpa/sälja spelrätt | Mjölby Golfklubb (mjolbygk.se)
Som innehavare av spelrätt har man 900 kr lägre medlemsavgift/år.

Information om hur du skapar ett friskvårdskvitto läs här:
Friskvård | Mjölby Golfklubb (mjolbygk.se)

Fakturering via Min Golf – information och instruktion
Detta blir tredje året vi fakturerar via Min golf så många känner igen betalningsvägen.
Det är ett effektivt sätt att fakturera avgifter till medlemmarna och medlemmen kan mycket snabbt och smidigt betala och även erhålla friskvårdskvitto utan att vara beroende av kansliets öppettider.

Logga in på Min golf genom att ange golf-id och ditt lösen.
Kommer du inte ihåg ditt lösen kan du välja Glömt lösen och ett nytt lösen mailas till din angivna mailadress.
Följ länken nedan:
Min Golf

När du loggat in och om det finns avgifter på din medlemsbild ser du det här:

Välj obetalda avgifter.

Beroende på din medlemskategori läggs olika avgifter upp.
Det står ett informations-i framför varje avgift. Genom att klicka där kommer information upp om vad avgiften gäller.
Samtliga avgifter ska bockas i vid betalning.
Är det någon avgift man anser vara fel eller som man önskar ändra ska det meddelas till kansliet.

Bocka i de avgifter som finns och välj Betala.
I nästa ruta kommer det upp en sammanställning och summering samt uppgifter om köpare och säljare.
Välj nästa.

Köpvillkor kommer upp. Läs igenom och kryssa sedan i rutan längst ner på sidan där det står Jag godkänner köpvillkoren. Välj nästa.

Logga in på Swedbank Pay eller välj att betala utan inloggning.

Nästa bild ger tre olika betalningsvägar.
Swish
Kort
Faktura
När du väljer Faktura övertar PayEx Sverige AB rätten att få betalt.
En faktura mailas och betalningsvillkor är 14 dagar. Kreditupplysning görs.
Läs noga igenom köpvillkoren om du väljer betala med Faktura via PayEx Sverige AB.
Vi erbjuder att skapa en faktura om du önskar den betalningsvägen. Maila kansliet.
Eller alternativ att betala via autogiro. Maila kansliet.

Direkt när betalningsalternativ enligt ovan är gjord och betalning genomförts är avgifterna aktiverade och därmed ditt medlemskap.