Verksamhet

Onsdagsgolfen har startat upp. Föranmälan krävs, senast söndag kväll. Se fullständig info under ”Onsdagsgolfen special 2020”.

Gubbcupen är inställd.

E4-slaget spelas i Gränna 17 september.

Seriespelet hanteras enligt ÖGF:s direktiv. Inget spel för H70 och G75 under 2020.

Resa till Skinnarebo ersätts med spel på Tranås GK den 21 september. Medlemmar i resursgruppen bjuds på greenfee och lunch, värde 425 kr. Resan till Tranås sker på eget ansvar. Om det blir platser över, kan andra oldboys och oldgirls erbjudas att spela. Kostnad 425 kr. Anmälan och mera detaljer på anslagstavlan.

/Oldboyskommittén

Nya intresserade

All verksamhet som oldboyskommittén bedriver finns tillgänglig på Mjölby GK:s hemsida under klubbinfo – kommittéer – oldboys, samt på kommitténs anslagstavla i klubbhuset.
Från slutet av april startar tävlingsverksamheten på onsdagar med den populära Onsdagsgolfen. Några av Onsdagsgolfens tillfällen kan genomföras tillsammans med deltagande från någon av klubbens övriga kommittéer eller spelas på annan bana.

Gubbcupen, en matchcupstävling genomförs om deltagarantalet är minst 24 st.

Seriespel drar igång i början av maj och där deltar vi med lag i olika åldersklasser.

KM för H65 och H75 genomförs i samband med två på varandra följande Onsdagsgolfs tillfällen.

Vi deltar i en  pokalturnering, E4-slaget mellan Gränna GK  och Mjölby GK med hemma- och bortamöte årligen.

Det arrangeras resor varje år. En resa till Skinnarebo G&CC och en Premieresa med varierande mål. Vid dessa resor kan spelare som normalt inte deltar i Onsdagsgolfen följa med i mån av plats. Kravet är då 55+ för både herrar och damer.

Oldboysverksamheten har en stipendiefond som skall premiera klubbens ungdomar.