Integritetspolicy Mjölby Golfklubb

Vi på Mjölby Golfklubb vill vi att du skall känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi lägger stor vikt vid din personliga integritet och har därför tagit fram en integritetspolicy för att förklara vilken data vi samlar in, vad vi använder den till och hur du kan utöva dina rättigheter.

Registrering av personuppgifter

När du registrerar dig hos oss via telefon, e-post, onlinebokning eller besök, sparar vi dina kontaktuppgifter för att på ett effektivt sätt kunna hantera dina bokningar eller andra förekommande tjänster hos oss. Våra system lagrar dessa uppgifter för att vi skall kunna erbjuda våra gäster bästa service och optimera er upplevelse. Vid erbjudanden, evenemang eller kampanjer använder vi dessa uppgifter för att nå en direkt kommunikation till dig som gäst.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är sådan data som på något sätt identifierar dig som person. Dvs namn, adress, telefon, mail etc. Icke-personlig information om bokningar, försäljning och aktiviteter inkluderas inte då detta räknas som affärshemligheter och i många fall omfattas av bokföringsregler och redovisningsplikt.

Vad sker vid en personuppgiftsincident?

Om det sker ett dataintrång på Mjölby Golfklubb eller en annan oavsiktlig förlust av personuppgift, kommer den personuppgiftsansvarige dokumentera incidenten och anmäla den till Datainspektionen och de drabbade kunder inom 72 timmar.

Nyhetsbrev

Vi skickar nyhetsbrev för att informera dig om erbjudanden och aktuella händelser. Du kan närsomhelst avregistrera dig från dessa via en länk i nyhetsbreven.
Bilder på hemsidan och publicering på sociala medier
Vi är varsamma när vi publicerar bilder på individer på vår hemsida eller i sociala medier. Vår policy är att inlägg som direkt identifierar en individs namn och bild endast får göras om personen lämnat sitt samtycke till publiceringen. Vi tar ofta bilder och även filmsekvenser vid olika event som vi anordnar. Dessa kan komma att publiceras på vår hemsida och i våra sociala medier utan samtycke från alla som syns på bilden. Om du vill delta vid ett event men inte bli fotograferad ber vi dig meddela detta i samband med anmälan eller vi eventets början så respekterar vi ditt önskemål.

Informationssäkerhet

Vi hanterar alltid data om dig på ett tillförlitligt sätt och vi delar inte dessa uppgifter vidare till tredje part. Information som vi inte längre har användning för raderas löpande. Du kan närsomhelst be oss radera dina uppgifter, efter att eventuella lagliga krav inte längre ställs, genom att maila oss på kansli@mjolbygk.se. Vår integritetspolicy gäller för Mjölby Golfklubb samt det som är kopplat direkt till oss. Våra hemsidor kan innehålla länkar till andra hemsidor. När du väljer att besöka dessa gäller inte längre vår integritetspolicy.

Personuppgiftspolicy – Golf.se
För dig som vill läsa mer om GDPR gällande GIT och allmänt inom golfvärlden  – Personuppgiftspolicy – Golf.se