Förtydligande innehåll samarbetsmedlemskap 2021

Nu börjar golfsäsongen komma igång och golfbanorna öppnar upp successivt vartefter de är redo.
På Mjölby GK dröjer det ytterligare lite. Information från vår banchef finns att läsa på vår hemsida under Aktuellt.

Vi märker att den information vi har gått ut med om förändringar i samarbetsavtalet med Motala och Vreta Kloster inte uppfattats av alla och nu börjar det komma frågor när man bokar golftider.

Vi vill därför göra ett förtydligande så att det inte råder några oklarheter. Och att man inte tänker att besökande klubb har gjort fel.

Som medlem med Aktiv samarbete har man fritt spel alla dagar och tider på Mjölby GK och Flemminge GK.
På Motala och Vreta Kloster GK har man fritt spel alla dagar och tider förutom helg/helgdag mellan kl 8-12, då ordinarie greenfee gäller.
En förändring från tidigare år men kopplat till de enkäter alla tre klubbar fått till sig om att medlemmar önskar bättre tillgänglighet på sin hemmaklubb.

Man har även rabatterad greenfee på Tranås GK och Vadstena GK.
På Tranås betalar man 300 kr i greenfee vardagar och efter kl 15 på helger.
På Vadstena betalar man 300 kr i greenfee vardagar.

Fritt spel Mjölby och Flemminge, nästan fritt spel Motala och Vreta Kloster GK och rabatt på Tranås och Vadstena. Till merpriset av 500 kr på medlemsavgiften.

I ordförandebrev i november skrevs det om förändringar i samarbetsavtalet. Och i höstmötesprotokollet som gick ut i november för godkännande av medlemmar finns det information på sidan fem.
Och i ordförandebrev i februari skrevs det ytterligare om att samarbetet justerats.
På bokningsinformation på vår hemsida står det oxå att läsa.

Beslutet är taget av samtliga tre styrelser på klubbarna.

Det innebär en förändring men den är skapad för att följa medlemmarnas önskan enligt enkäterna om ökad tillgänglighet på hemmaklubben.

Vi har högt tryck på våra golfbanor under säsong och vi vill kunna premiera våra egna medlemmar och göra skillnad på olika förmåner. Som att vi i år inkluderar Flemminge och har rabatt på Tranås och Vadstena GK. Och att man har bättre möjlighet att boka veckans mest attraktiva speltider helger kl 8-12.

Kommunikation via mail och hemsida är de kanaler vi främst använder oss av för att nå ut med aktuell information. Det är viktigt att du som medlem försöker uppdatera dig vad som händer och sker på din hemmaklubb.