Fem snabba till Sabina Söderqvist

Näst ut i presentationen av nya styrelseledamöter är Sabina Söderqvist.
Medlem i Mjölby GK sedan 2020.

Vem är du?
Golftokig Mantorpsbo, uppvuxen i Linköping. Har en bakgrund inom handbollen, men är allätare vad gäller idrott.
Började med golf tillsammans med mannen för 6 år sedan och har varit ”fast” sedan dess.
Har 3 barn och 3 katter och älskar att resa, gärna till lite varmare breddgrader (där det förhoppningsvis även går att spela lite golf).

Hur skulle du beskriva Mjölby GK för någon som inte varit här?
Mycket trevlig, omväxlande och fin bana, som passar de allra flesta golfare. Vissa hål är mer utmanande än andra.
Oavsett vilken annan bana man besöker så är känslan alltid att det är så skönt att ”komma hem” till vår fina bana i Mjölby.

Favorithål respektive utmanande hålet?
Gillar generellt sista 9 mer än första 9, men kämpigaste hålet är ändå hål 17. För mig som inte slår så långt så kan 17 bli ett väääldigt långt hål vissa rundor…
Favorit är vackra hål 13.

Personligt golfmål 2023?
Lägga lite mer tid på träning för att förhoppningsvis höja lägstanivån lite grann och bli mer stabil.

Extra hjärtefråga i styrelsen?
Damgolf – fortsatt fokus på att få fler damer, oavsett ålder, att vilja spela golf i vår fantastiska klubb och att få dem som redan är medlemmar att komma ut på banan mer.

Länk till fem snabba med Thomas Robertsson

Länk till fem snabba med Hanne Somero