Fem snabba till Mats Carlsson

Medlem i Mjölby GK sedan 2013 och ny styrelseledamot 2023.

Vem är du?
En idrottstokig mångsysslande och hyfsat erfaren HR-gubbe som trivs med att få vara med och ”utveckla och inspirera”. Har svårt för alla former av snålhet. Ser hellre det positiva än att leta fel. Uppskattar ärlighet och raka rör.
Testade golf tillsammans med ena sonen, fastnade direkt och det blev en perfekt aktivitet att ta med sig in i pensionärslivet.

Hur skulle du beskriva MGK?
En klubb där vi gärna ger bort ett leende till den som saknar sitt. En välkomnande, varierande och välskött bana som kan ge alla, oberoende HCP en go utmaning. Dessutom med ovanligt kort gångväg mellan hålen. Bra service, mysigt hotell och bästa restaurangen.

Favorit hål och mest utmanande hål?
Ingen favorit men jag gillar 10:e hålet för den perfekta anpassningen till naturen mellan två berg, unikt. Någon sa att 16:e hålet har sin charm men det har jag inte märkt!!!

Personligt golfmål?
Att bara njuta av varje dag jag kan vara på en golfbana. Med ett HCP under 20 mår jag nog som allra bäst.

Extra hjärtefråga?
Det finns många hjärtefrågor, förutom att skapa bra förutsättningar för vår personal och alla engagerade resurspersoner som hjälper till att säkerställa en välskött anläggning känner jag nog lite extra för ungdomsverksamheten. Vår framtid, därför känns det extra bra att vi har anställt Madeleine Karlsson som tränare med fokus på ungdomar och tjejer. Det blir kanon. Härligt.

LÄNK fem snabba Thomas Robertsson

LÄNK fem snabba Sabina Söderqvist