Uppdaterade Coronarestriktioner 1/7

Corona – riktlinjer för klubbar – Golf.se

Tävlingsinformation – Golf.se

Covid-19 — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se)

Krisinformation.se – Information från svenska myndigheter, länsstyrelser och kommuner

Mjölby Golfklubb följer hela tiden Folkhälsomyndighetens riktlinjer och anpassar oss vartefter de uppdateras

Fr o m 1 juni tilläts åter tävlingar och fro m 1 juli har antalet personer som får delta i allmänna sammankomster ökat.

Det går åt rätt håll och vi hoppas utvecklingen fortsätter så. Men det är viktigt att vi fortsätter hålla avstånd och god handhygien och att vi visar respekt mot varandra när vi ses på anläggningen.
Avstånd är fortsatt viktigaste skyddet mot smittspridning.

Storlek på allmänna sammankomster och offentliga tillställningar från och med 1 juli

Från och med den 1 juli tillåter regeringen fler personer att delta i allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Hur många som får delta beror på om sammankomsten sker inomhus eller utomhus och om deltagarna har anvisade sittplatser. Särskilda regler gäller vid evenemang utomhus som delats upp i sektioner.

Tabell. Storlek på allmänna sammankomster och offentliga tillställningar
Inomhus Inomhus sittande Utomhus Utomhus sittande Motionslopp