Minnesord Håkan BK Johansson

Somliga dagar är det extra tråkigt att öppna morgontidningen. Lördagen 20 november var en sådan dag. Beskedet att Håkan ”BK” Johansson avlidit i en ålder av 68 år kom som en överraskning.

Med en bakgrund som fotbolls- och bandyspelare i MAI var det inte oväntat att Håkan skulle börja med golfen när tillfälle gavs och han blev tidigt en av klubbens flitigaste spelare. När man närmade sig drivingrangen från parkeringen och hörde Håkans glada skratt och muntra kommentarer blev det en positiv inledning på den egna rundan. Alltid lika vänlig och glad och uppskattad av alla. Jag, liksom många andra medlemmar, har svårt att tänka sig säsongen 2022 utan Håkan.

Det är flera år sedan vi hade tillfälle att spela ihop men hans långa och stabila spel imponerade alltid. De sneda slagen var fåtaliga och han noterade dem utan sura miner. En idealisk spelpartner med andra ord.

Jag är övertygad om att finns det en green i himlen finns det alltid plats för Håkan att träna chippar. Mina tankar går till hans närmaste.

Anders Jacobsson

Mjölby GK tackar Anders för de fina, insända orden som på ett mycket bra sätt beskriver den person vi på Mjölby GK lärt känna.
Alltid glad och positiv mot sin omgivning. Och när pensionen kom blev han omgående en del av vår resursgrupp redo att hjälpa till med olika arbetsinsatser på sin hemmaklubb.
Våra varmaste tankar går till hans fru, barn och barnbarn.