Säsong 2024 kommer vi erbjuda alla aktiva medlemmar i Mjölby GK ett medlemskort.
För att kunna kombinera möjlighet till bästa pris på rangen och att erbjuda olika mervärden vid uppvisande av kortet, kommer vi använda oss av de rangekort vi använder oss av, Solokort.

Rangekortet kommer ha klubbens logo på sig och vid registrering i shopen kommer aktuellt medlemsår noteras.

Främsta målet har varit att till säsong 2024 erbjuda våra medlemmar bästa pris på rangen.
Tidigare har vi haft ett rabattsystem där man fått bättre pris ju mer man laddat kortet med.
Men nu ska det inte spela någon roll. Man får samma pris oavsett.
Som medlem i Mjölby GK betalar man 1 kr/boll. Att jämföras med 1,33 om man betalar med betalkort i bollautomaten.

Vi har även ändrat antal bollar per drag.
Vid kortbetalning väljer man

20 kr 15 bollar
40 kr 30 bollar
60 kr 45 bollar

Vid drag med medlemskortet erhåller man 15 bollar per drag, och önskar man fler får man dra fler gånger.
Vi har fått önskemål om färre antal bollar då en del vill värma upp lite snabbt innan golfrundan och då inte ta ut en stor hink bollar.

Medlemskortet kommer kunna hämtas ut i vår shop/reception.
En depositionsavgift på 50 kr betalas, som återbetalas den dag man lämnar det åter.
Det är ett självkostnadspris för det faktiska priset kortet kostar hos leverantören.

Arbete pågår nu med att hitta fler mervärden som kortet kommer ge våra medlemmar.
Det ska löna sig att ha ett medlemskort och dra nytta av förmåner man har som medlem i vår klubb.

För dig som har ett laddat rangekort från förra året är det viktigt att du kommer in i shopen och får antalet hinkar reglerade.
Vi dubblerar det antal som finns på kortet.

Vi väntar fortfarande på leverans av kort och har därför inte möjlighet att slå på stora trumman och börja dela ut kort till alla.
Men vi hoppas snart ha de på plats, några finns kvar från förra säsongen.
Planeringen var att ha allt på plats till säsongstart, men nu när vädret gav förutsättning till tidig öppning av rangen kände vi att öppning var viktigare.
Så vi hoppas på allas förståelse att korten dröjer något, vi försöker snabba på processen.

Medlemspris gäller för de som är aktiva medlemmar i klubben aktuellt år.
Har man ej ett aktivt medlemskap kan man ej ladda på bollar till medlemspris:
Då hänvisar vi till betalning med betalkort i bollautomaten.