Seniorgolf på mjölby GK

Vår verksamhet riktar sig till dig som är 55+ och medlem i klubben.

Vi skapar trivsel i olika gemensamhetsskapande aktiviteter både sommar som vintertid, där alla kan delta oavsett spelförmåga då den sociala gemenskapen är i fokus.

Onsdagsgolf

Sommartid ses vi varje onsdag för att spela tävling.
Vi lottar bollarna inför varje tillfälle för att få en variation på spelpartners och ge möjlighet att knyta nya kontakter.

Några gånger per säsong åker vi iväg tillsammans och spelar på andra banor i länet.

Vinteraktivitet

Under perioden oktober – mars ses vi på mantorpstravet varje måndag för puttningsträning/tävling.
Vid varje tillfälle byggs det upp nio ”golfbanor” i totohallen där banlayouten ser olika ut varje gång.

Innan start umgås vi över en gemensam fika och lottar samman bollarna och sedan samlas vi åter efter avslutat spel för prisutdelning.
För att delta behöver man ha med sig en putter, boll och ett par inneskor.

Vill du veta mer?

Vi hoppas just du vill bli en del i vår gemenskap så tveka inte att ta kontakt vid intresse eller om du har övriga frågor om verksamheten.

Och du vet väl att det aldrig är för sent att börja spela golf?

ORDFÖRANDE
LARS-ÅKE KARLSSON